2013. január 9., szerda

Madármályva sütödéje: Damper...

...az ausztrál őslakók kenyere

eronimo Stilton, Patty Spring megérkezett könyvben találtam ezt a receptet, gondoltam kipróbálom. A leírás szerint ez több ideig kitart, mint egy sima kenyér.



525 g liszt élesztővel
1 kiskanál só
2 kiskanál cukor
40 g vaj
125 ml tej
320 ml víz

Az élesztőt én különvettem a liszttől és inkább a tejbe tettem. A lisztet, a sót és a cukrot egy tálba tettem és alaposan összekevertem.  A vajat belemorzsoltam. Hozzáöntöttem a tejet, és elkezdtem gyúrni. A vizet is elkezdtem apránként hozzáadni, de az sok lett, így tettem hozzá valamennyi lisztet. Alaposan összegyúrtam és gömbbé formáztam. A közepére egy x-t vágtam. 210 fokos, előmelegített sütőbe tettem és 45 percig sütöttem.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos lett! Megkóstolnám.
    A Geronimo Stiltont hány éves gyerekeknek ajánlanád? Mikor kezdjük el?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen! Jó, hogy leírtam a receptet. Én 8 évesen olvastam először, de fiatalabbaknak is ajánlom.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nagyon klassz! Mi is kipróbáljuk!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...